Rabu, November 10, 2010

Majlis Akikah Aisyah Azzahra

Jam 3.00 petang, 7 November 2010, aku dan Miza ke Taman Air Molek sebaik pulang dari melawat Mak Bedah di Hospital Besar Melaka. Dua hari sebelum tu, aku dijemput oleh Azman Amir, rakan sepejabat yang aku gelarkan Ustaz, ke rumah beliau kerana mengadakan majlis akikah bayi perempuannya, Aisyah Azzahra, yang aku kira baru sebulan usianya.

Jam 3.30 petang aku sampai di rumah beliau. Tidak sukar mencari rumahnya kerana dari simpang masuk ke Taman Air Molek, berhampiran Stesen Minyak Petronas, jelas kelihatan khemah yang didirikan di atas jalan di hadapan rumah keluarga beliau.

Aku tiba serentak dengan Norhairol, Rohana, anak-anaknya dan emak Rohana. Selang 10 minit, datang pula rakan yang lain iaitu Zaidi dan isterinya serta Noraini dan Afiz. Tidak lama kemudian, Wizana, suami dan anak-anaknya sampai.

Walaupun masih kekenyangan, aku mencuba juga sedikit rojak dan kuih-muih. Sambil menjamu selera, kami berbual-bual.

Majlis begini memang baik untuk merapatkan silaturrahim dan secara tidak langsung staf dapat berkenalan dengan ahli keluarga rakan-rakan sepejabat mereka.

Jam 3.45 petang, aku meminta diri kerana aku harus ke Hospital Besar Melaka untuk melawat Mak Bedah lagi...

Buat Aisyah Azzahra, semoga terus membesar dalam lembayung kasih kedua ibu bapa yang penyayang hendaknya...












Sebahagian Foto: Ihsan Qalam Timur

Tiada ulasan:

Catat Ulasan