Selasa, November 02, 2010

Menghadiri Majlis Akikah

Ahad, 31 Oktober 2010. Hujung minggu ni tak banyak aktiviti yang dapat aku rancangkan selain berulang ke Hospital Besar Melaka setiap kali waktu melawat tiba. Sudah hampir seminggu Mak Bedah dimasukkan ke wad kerana penyakit diabetisnya.

Namun begitu dalam kesibukan, sempat aku meluangkan masa menghadiri majlis akikah di rumah rakan sekerja, Asmadi Daud. Dan seperti biasa, Ifa akan menjadi peneman setia aku ke mana-mana majlis dan tidak hairanlah kalau Ifa lebih mengenali rakan-rakan sekerja aku yang lain berbanding abangnya, Arif.

Jam 4.00 petang, kami bertolak ke rumah Asmadi di No. 39, Lorong 2, Jalan Desa Duyong 7, Taman Desa Duyong seperti mana yang tertera dalam pesanan ringkas yang diterima sehari sebelum majlis.

Hampir 20 minit berlegar-legar di sekitar kawasan perumahan ini tetapi masih tidak bertemu rumah yang dicari. Susunan lorong di kawasan perumahan ini agak mengelirukan. Akhirnya, aku menelefon Asmadi dan beliau menjelaskan kedudukan rumahnya.

Jam 4.25 petang, kami tiba di rumah beliau. Sebuah khemah putih dipasang di hadapan rumah bagi memudahkan tetamu menjamu selera.

Sewaktu kami sampai, Ustaz Azman Amir juga ada di sana. Kami berbual-bual hal-hal kekeluargaan dan latar belakang keluarga masing-masing.

Menurut Asmadi, majlis akikah ini adalah untuk anak keempat beliau yang merupakan anak bongsu ketika ini. Anak sulungnya ketika ini berusia 7 tahun.

Pukul 5.10 petang, kami meminta diri kerana urusan lain. Semoga majlis-majlis begini dapat merapatkan hubungan kekeluargaan antara staf hendaknya...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan