Ahad, April 22, 2012

Miza Hadir Bengkel EZ Math

Ahad, 22 April 2012. Pukul 9.00 pagi, sebaik selesai bersarapan di sebuah warung di Duyong, aku, Ida dan Alim singgah di Perbadanan Perpustakaan Awam Melaka (Perpustam) untuk mendaftarkan Miza dalam Bengkel EZ Math yang diadakan di Auditorium Perpustam.



Bengkel ini anjurkan oleh sebuah syarikat iaitu EZ Math Sdn. Bhd. dari Taman Alam Megah, Shah Alam. Syarikat ini bukan sahaja mengadakan bengkelnya di Melaka malah di seluruh Malaysia mengikut tarikh-tarikh yang telah dirancangkannya. Ia dikendalikan oleh seorang fasilitator dan penulis iaitu Encik Zullaili Harun.

Bengkel ini menekankan kaedah pantas pengiraan matematik bagi tambah, tolak, darab dan bahagi. Seperti lain-lain peserta, Miza juga dibekalkan dengan buku-buku latihan Ez Math. Di antara judul bukunya ialah Mathematics EZ - Multiplication and Division Practice, Subtraction Practice dan Addition Practice.



Sebaik bengkel bermula, ibu bapa diminta tidak bersama anak-anak bagi membolehkan anak-anak fokus kepada latihan dan kaedah pengiraan yang disediakan. Kami mengambil keputusan untuk duduk di ruang lain di perpustakaan. Para peserta disediakan minum pagi, makan tengah hari dan juga minum petang.

Pukul 5.00 petang, ibu bapa dibenarkan untuk mengambil tempat di mana ada sesi penerangan daripada fasilitator kepada ibu bapa. Ibu bapa diterangkan kaedah pengiraan agar dapat membimbing anak-anak semasa di rumah. Bengkel berakhir jam 6.15 petang.

Sesungguhnya dengan pendedahan dan latihan sebegini diharapkan Miza akan lebih mahir dari segi pengiraan di dalam subjek Matematik.


Miza sedang menyelesaikan latihan matematik yang disediakan.


Sebahagian peserta membuat latihan yang diberikan.


Tekun.


Miza.


Miza dan adiknya Alim.


Para peserta sewaktu rehat.


Miza menjamu selera.


Sesi bersama ibu bapa.

1 ulasan:

  1. salam.. mcm mana sy nak contact cikgu ez math ni.. blh tlg pm saya..

    BalasPadam