Khamis, Oktober 27, 2011

Makan Malam Persidangan Di Permata Senibong

Setelah penat menghadiri persidangan pada sebelah pagi dan petang, akhirnya pada sebelah malam para peserta 1st PERPUN International Conference and Workshop On Key Performance Indicators For Libraries 2011 (CKPI 2011) diraikan dalam satu majlis makan malam di Permata Senibong Seafood & Steamboat.



Ramai peserta menaiki bas yang disediakan oleh penganjur tetapi aku dan Razak Siamin, peserta daripada Perpustakaan Sultanah Bahiyah, UUM menaiki kenderaan universiti yang dipandu oleh Shahrul. Kami bergerak pada jam 5.15 petang.

Shahrul memandu mengikut laluan yang dilalui oleh bas UTM. Hampir sejam bergerak, kami sampai di tempat yang dituju. Permata Senibong Seafood & Steamboat letaknya dekat Permas Jaya. Ia merupakan suatu medan selera yang letaknya sungguh strategik iaitu berhampiran Selat Tebrau. Dari sana pengunjung dapat melihat Pulau Singapura dari arah Sembawang.



Malam itu menu yang disediakan ialah Siakap Steam Nyonya, Crab Salted Eggs, Nestum Prawn, Grill Squid, Lemon Chicken, Kupang Lemak Chilli Padi, Crispy Kailan, Vegetable Soup, Nasi, Buah-buahan Campur dan Cendol.

Sambil makan, kami dihiburkan dengan persembahan nyanyian karaoke oleh Ayai, bekas vokalis kumpulan Ilusi dan ahli kumpulannya. Mereka mempersilakan ahli persidangan yang hadir makan malam untuk menyanyikan karaoke. Mereka menjemput peserta dari Jerman, Singapura, Filipina dan Malaysia sendiri. Peserta pada malam itu sungguh sporting dan mereka menyanyikan lagu-lagu dengan penuh semangat sekali.

Hampir jam 10.00 malam, setelah kesemua hidangan selesai dijamu, para peserta berangkat pulang ke tempat penginapan masing-masing.

Terima kasih buat penganjur persidangan, Perpustakaan Sultanah Zanariah, UTM di atas makanan yang disediakan.




















1 ulasan:

  1. hi AZMAN, saya baru jer upload gambar2 masa makan ngan famili di senibong kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik blog ni pasal tempat2 makan menarik terutama di sekitar JOHOR (maklum la orang JB!) tapi tempat lain pun ada...kalu sudi singgah la yer blog saya nih dan kalau bolih follow ok TQ TQ TQ

    BalasPadam