Rabu, Jun 06, 2012

Alim Dapat Kamera Digital

Isnin, 4 Jun 2012. Lepas waktu pejabat, aku dan Ida singgah di AEON Bandaraya Melaka untuk membelikan Ifa blue tart yang dipesannya.

Setelah selesai, kami mengambil kesempatan meninjau barangan yang dijual di pasaraya ini memandangkan sesetengah barangan yang dijual ada diskaun.

Kami singgah di kaunter jualan kamera dan membelek-belek beberapa buah kamera digital. Ida mencadangkan untuk membelikan Alim sebuah kamera digital sebagai hadiah hari lahirnya Januari lalu yang masih belum dilunaskan. Aku setuju.



Setelah meminta jurujual menerangkan fungsi dan cara penggunaannya serta harga, akhirnya kami bersetuju untuk membelikan Alim sebuah kamera digital.

Kamera digital berjenama Nikon Coolpix S3100 ini ada dalam pelbagai warna iaitu ungu, merah, hitam, biru, pink, kuning dan silver. Kami memilih kamera berwarna kuning.



Di antara ciri kamera digital ini ialah ia 14Mp sensor, 5x optical zoom dan mampu merakam video HD (720p) serta nipis lebih kurang 18.4mm.

Pada sebelah malam, kami menghulurkan kamera digital tersebut kepada Alim dan nampaknya Alim begitu gembira mendapat hadiah daripada kami.

Alim memang minat fotografi dan diharapkan dengan hadiah yang diberikan ini dapat meningkatkan minatnya dalam merakam foto.

1 ulasan: