Khamis, Jun 21, 2012

Emerald User Group Meeting

Kumpulan Pengguna Emerald telah mengadakan satu perjumpaan di kalangan ahli-ahli yang juga pelanggan pangkalan data Emerald pada 18 Jun 2012 di Meeting Room, Level 12, Sunway Lagoon Resort Hotel & Spa, Petaling Jaya, Selangor.


Tajuk Digital & Web Development disampaikan oleh Mr. Daniel Predergast, Head of Digital Emerald.

Perjumpaan yang bermula pada jam 8.30 pagi dimulakan dengan ucapan alu-aluan daripada Mr. Wan Yat Seng, Regional Manager Emerald. Pada jam 9.00 pagi, Mr. Amex Tan, Business Manager Emerald memulakan sesi perbincangan pertama dengan menjurus kepada tajuk Products & Services, New Launches. Ia kemudian diteruskan dengan topik ASLIB and Guides to Getting Published oleh Mr. Ben Sng, Senior Consultant Emerald.



Sesi ke-2 pada jam 10.35 pagi berkisar kepada Digital & Web Development oleh Daniel Prendergast, Head of Digital, Emerald. Kemudian bengkel berkaitan pangkalan data di kalangan pengguna Emerald diadakan.

Sebelah petang, diadakan bengkel pengguna pangkalan data Emerald di mana pengguna berkongsi pengalaman dari segi amalan-amalan terbaik di UiTM, IIUM dan UUM.

Pada jam 3.00 petang, diadakan penganugerahan kepada institusi yang paling tinggi dari segi penggunaan pangkalan data Emerald.



Perpustakaan UTeM merupakan pengguna ke-9 paling tinggi di serata dunia dan paling banyak di kalangan MTUN. Anugerah ini diterima oleh Cik Rasida Abu Bakar bagi pihak Perpustakaan UTeM. Pada majlis yang sama juga Cik Rasida menerima hadiah cabutan bertuah berupa USB 16G.

Tahniah kepada UTeM.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan