Ahad, Julai 22, 2012

Melayan Alim Dan Miza

Selasa, 17 Julai 2012. Hari ini aku dah mulai bekerja. Awal pagi aku menyiapkan sarapan pagi dan bekalan untuk anak-anak ke sekolah. Roti, nugget dan sosej. Anak-anak suka makanan ini.

Setelah siap berpakaian dan bersarapan, aku menghantar Alim dan Miza ke sekolah. Kemudian aku terus ke pejabat. Tengah hari Zamry yang masih lagi bercuti kerana menjalani fisioterapi, menguruskan anak-anak ke sekolah agama. Mujur ada Zamry. Kalau tidak aku terpaksa bergegas ke sekolah dan menguruskan anak-anak ke sekolah agama. Jika ini berlaku, pastinya aku akan balik semula ke pejabat lewat.

Jam 6.15 petang, aku segera ke SRA Datuk Palembang untuk menjemput anak-anak di sekolah agama. Aku perlu segera ke sana setiap hari Isnin hingga Rabu. Balik sahaja, terus menghantar anak mengaji dengan atuk mereka.



Anak-anak ingin menikmati McDonald. Bagi mengubati kerinduan dan mengelakkan anak-anak daripada bersedih, aku memenuhi permintaan mereka. Kami singgah di McDonald berhampiran Melaka Mall jam 8.30 malam sebelum balik ke rumah.



Aku merakamkan gambar Miza dan Alim sedang menikmati makanan segera. Gambar tersebut dikirimkan oleh Alim kepada ibunya di Madinah.

Semoga anak-anak ini dapat menempuh perjalanan masa 12 hari tanpa ibu mereka dengan tabah hendaknya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan