Isnin, Januari 02, 2012

Menguruskan Persiapan Persekolahan

Diam tak diam, cuti persekolahan sudahpun berakhir. Bagi anak-anak, mood bercuti harus ditukar kepada mood belajar. Seperti tahun-tahun lalu, apabila sesi persekolahan bermula, persiapan persekolahan anak-anak harus diadakan.



Semalam selepas Zuhur, kami sekeluarga ke Syarikat Bee Loon di Jalan Temenggong. Syarikat pakaian yang telah bertapak di Melaka selama 45 tahun ini menyediakan keperluan persekolahan seperti pakaian, beg sekolah, alatulis, pakaian seragam dan sebagainya. Di sini, selain pakaian siap yang dijual, pakaian sekolah juga boleh ditempah khususnya mereka yang tiada saiz pakaiannya.



Arif memilih dua helai seluar seluar, baju, pakaian seragam dan tali pinggang. Ifa, Miza dan Alim juga membeli pakaian sekolah cuma Miza perlu menempah kain sekolah agama kerana tiada saiz yang sesuai.




Kami membeli hanya beberapa helai pakaian bagi menampung pakaian yang sedia ada tahun lepas. Itupun kosnya sudah mencapai RM300.00.

Pukul 4.00 petang, kami beredar ke Jaya Jusco di Lebuh Ayer Keroh. Di sana kami membeli kasut dan beg sekolah untuk anak-anak. Arif membeli kasut kain berwarna hitam manakala Ifa membeli kasut kulit hitam. Miza dan Alim membeli kasut sekolah berwarna putih dengan stokin. Kos untuk kasut dan beg juga mencecah RM400.00.




Hampir jam 6.00 petang, kami bergerak ke Medan Ikan Bakar di Muara Sungai Duyung untuk menikmati makanan laut di sana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan