Khamis, Januari 05, 2012

Selamat Hari Lahir Miza, Alim...

Isnin, 2 Januari 2012. Hari ini merupakan hari ulangtahun kelahiran Miza dan Alim. Secara kebetulan, kedua anak ini dilahirkan pada tarikh yang sama tetapi tahun berbeza. Miza menyambut ulangtahun kelahirannya kali ke-9 manakala Alim menyambut ulangtahun kelahirannya ke-8.

Kami jarang dapat menyambut ulangtahun kelahiran keduanya pada tarikh 2 Januari setiap tahun kerana kebiasaannya sibuk membuat persiapan persekolahannya. Kami akan sambut hari lahir Miza dan Alim seminggu selepas tarikh tersebut. Tetapi pada tahun ini, aku bertekad untuk menyambutnya pada tarikh tersebut agar ianya menjadi lebih 'happening'.

Pagi itu kami ke Aeon Bandaraya Melaka Shopping Centre untuk membeli barang-barang keperluan bagi persiapan majlis hari lahir Miza dan Alim. Antaranya kek hari lahir, buah-buahan, makanan ringan dan lain-lain lagi. Kami bercadang untuk membuat majlis sambutan hari lahir secara kecil-kecilan sahaja.

Pukul 5.00 petang, kami meminta Miza dan Alim menjemput rakan-rakannya. Apabila rakan-rakannya sampai, Miza dan Alim duduk di hadapan sebuah meja di samping kek hari lahirnya. Rakan-rakan menyanyikan lagu 'Happy Birthday' dan 'Allah Selamatkan Kamu' dan apabila selesai, kek dipotong.

Miza dan Alim menjemput rakan-rakannya menjamu selera dan membahagi-bahagikan kek hari lahir kepada mereka.

Sebelum balik, tetamu yang hadir dihadiahkan bungkusan 'berkat'.

Kami sekeluarga mendoakan semoga Miza dan Alim dipanjangkan umur, murah rezeki dan akan terus dewasa serta berjaya dalam hidupnya di masa hadapan.

Amin!



















Tiada ulasan:

Catat Ulasan