Selasa, Februari 07, 2012

Memenuhi Jemputan Kenduri Arman

Selepas perarakan Maulidur Rasul, kami sekeluarga singgah rumah Mak Bedah. Langkah kanan kami sekeluarga kerana Mak Bedah masak mee kari. Balik ke rumah, kami terus bersiap untuk menghadiri majlis perkahwinan adik kembar Ina di Umbai.

Hampir jam 4.00 petang, kami sekeluarga sampai di Taman Rembia Perkasa, lokasi kediaman Arman dan ahli keluarganya. Sebuah khemah didirikan di atas jalan raya di hadapan rumah beliau.

Sewaktu kami sampai, masih ramai saudara-mara di kedua belah pihak Arman dan isterinya. Nampak sibuk sedikit kedua tuan rumah ini melayan tetamu yang hadir. Staf perpustakaan yang tinggal ialah Mohd Mawardi bersama isteri dan anaknya, Amalin serta Asmadi.

Kami bersalaman dan kemudian berbual-bual sambil menikmati hidangan yang disediakan. Nasi putih, ayam sambal dan bubur pulut hitam menjadi pilihan makanan aku petang itu walaupun ada menu lain disediakan.

Menurut Arman, kenduri ini merupakan kenduri khas sempena Maulidur Rasul dan beliau mengadakan maulud dengan meraikan beberapa orang anak yatim.

Jam 5.00 petang, kami sekeluarga meminta diri untuk beredar dan bersalaman dengan beliau. Buat Arman, terima kasih di atas jemputan ini kerana dengan adanya majlis sebegini, ianya dapat merapatkan silaturrahim di antara staf.

Terima kasih daun keladi, kalau kenduri jemputlah lagi...










Tiada ulasan:

Catat Ulasan