Selasa, Jun 14, 2011

Sesi Perjumpaan Dengan Guru Sekolah Agama

Selasa, 14 Jun 2011. Jam 3.00 petang aku ke SRA Jalan Datuk Palembang. Hari ini ada sesi perjumpaan dengan ustazah untuk mengambil rekod kemajuan murid. Ibu bapa dijemput hadir ke sesi berkenaan untuk mendapat laporan kemajuan pelajaran anak-anak mereka. Miza dan Alim menunggu aku kerana jika cepat ibu bapa hadir, lebih cepat mereka dapat pulang ke rumah. Komen-komen daripada para ustazah adalah seperti berikut:



Komen Ustazah Khairunnisa, Guru Kelas 2 Abu Bakar

Miza mendapat markah A dalam semua subjek kecuali Sirah dan Tafsir mendapat markah B. Kedudukan dalam kelas merosot kepada tempat ke-14 daripada 36 orang pelajar berbanding tahun 2010.

Dari segi sikap, komen ustazah, Miza seorang yang baik dan rajin. Mungkin beliau kurang berusaha.



Komen Ustazah Nor 'Ain, Guru Kelas 1 Abu Bakar

Alim mendapat markah A dalam Jawi dan Al-Quran. Lain-lain beliau mendapat markah B. Kedudukan Alim di dalam kelas ialah tempat ke-32 daripada 42 orang pelajar. Ini kerana markahnya tidak mencukupi disebabkan tidak hadir menjawab 2 kertas peperiksaan kerana demam.



Dalam ujian pelarasan yang disediakan oleh Jabatan Pendidikan Melaka, prestasi Alim lebih baik. Alim mendapat A dalam Pendidikan Islam, Al-Quran, Tulisan Jawi dan Bahasa Arab tetapi mendapat B dalam Ilmu Syariah. Kedudukan di dalam kelas ialah tempat ke-12 daripada 42 orang pelajar.

Komen guru lagi di dalam buku rekod kemajuan murid, ialah pencapaian yang memuaskan, perlu berusaha dengan lebih bersungguh-sungguh.

Dari segi sikap, komen ustazah, Alim budak pandai tetapi perlu lebih berusaha.

Pukul 4.10 petang, sebaik selesai, aku terus menghantar keduanya ke rumah atuknya untuk mengaji.

Sesungguhnya aku memberi sedikit kebebasan untuk anak-anak belajar asalkan mereka tahu kepentingan agama sebagai bekalan dalam kehidupan mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan