Selasa, Jun 28, 2011

Makan Pizza

Dalam perjalanan pulang menjemput Ifa di kelas Tuisyen Bahasa Cina, Alim mengadu lapar. Sewaktu menghadiri jemputan kahwin di rumah Encik Mohammad tadi, Alim tidak makan mungkin masih kenyang. Alim menyebut nak makan pizza. Jadi kami singgah di Pizza Hut, Giant Batu Berendam untuk memenuhi permintaannya.


Dua jenis pizza kami pesan iaitu pizza Pepperoni dan Hawaian Chicken.


Hmm...betul-betul lapar. Enam potong pizza dimakannya sampai kenyang.


Yang ini sepotong pizza Hawaian Chicken yang aku jamah petang itu. Tapi yang tak sedapnya roti bawang yang aku makan dengan mushroom soup tu keras semacam. Aku sempat bertanya dengan pekerjanya tentang roti tersebut dan jawab mereka, roti buat sendiri kerana stok tidak sampai. Boleh pulak macam tu....


Miza memang suka dengan pizza. Yang ini Miza menghirup mushroom soup .


Ifa pula suka dengan pizza Pepperoni. Malu-malu nampak....


Kami juga mencuba air limau dengan jeli. Masam-masam manis...


Pizza Pepperoni berbaki yang sempat dihabiskan oleh anak-anak..


Pizza yang sama kami pesan untuk Arif di rumah. Bila makan mesti teringat anak-anak...


Ida meletakkan sepotong pizza di pinggan Alim.


Aku melihat Ida membahagikan pizza di pinggan anak-anak.


Selepas makan pizza, Miza dan Alim menikmati ais krim.


Miza menikmati ais krim dengan berselera.


Kadang-kadang Ida membantu Alim memotong pizza agar mudah dimakan. Lucu juga bila melihat Alim memegang pisau dengan garfu, tunggang terbalik. Aku sempat menegur dan membantunya memegang dengan cara yang betul.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan