Rabu, Jun 22, 2011

Penggodam Tempatan Dragon Force Pecahan RileksCrew?

Dalam tempoh beberapa hari ini, kita heboh dicanangkan dan disajikan dengan berita tentang dunia hacking akibat bergolaknya perang siber antara SKMM, The Anonymous, Dragon Force Malaysia dan watak baru adalah RileksCrew yang dikatakan juga sebagai salah satu group yang hack laman web atau portal kerajaan beberapa hari lepas. Betul atau tidak, saya kurang pasti. Tetapi ada juga baca dalam surat khabar yang menceritakan hal ini.
















Jadi, saya ada baca dibeberapa buah blog yang bercerita tentang kumpulan penggodam tempatan atau hacker tempatan iaitu Dragon Force. Dari blog Kenahack.com, mereka mengatakan bahawa kumpulan DragonForce merupakan pecahan daripada RileksCrew, yang mana membawakan ideologi dan agenda yang berbeza berbanding dengan RileksCrew sendiri.

Jadi, jika anda mahu tahu berita lanjut tentang Rilekscrew, Dragon Force dan juga The Anonymous, bolehlah baca dengan lebih teliti di dua link dibawah ini:

1. Kenahack.com
2. Amanz.com

Bagi saya, saya memang tak berapa pandai bab-bab hacking ini. Tetapi saya juga tahu sedikit cara dan skill untuk hack. Tak banyak, itu pun belajar secara tak sengaja. Dan memang tak pernah niat nak hack website atau blog lain, apatah lagi blog kerajaan. Sebab saya tahu jika anda seorang yang tidak tahu cara untuk sembuhkan semula website atau blog yang telah dihack, memang anda akan menangis 24 jam kerana anda fikir anda akan kehilangan semua data yang ada dalam website tersebut.

Dan ada banyak cara untuk hack sesebuah blog atau website. Selain menggunakan cara DDOS attack dan phishing email untuk hack sesebuah website atau blog, ada 1001 cara untuk melaksanakannya. Cuma tidak ramai yang tahu tentang cara tersebut.

Yang pasti, saya nak sarankan pada kerajaan, sila cari mereka-mereka yang pandai hack ini dan tubuhkan satu kumpulan yang terdiri dari mereka yang pandai dalam bab IT dan sekuriti serta hacker dan cracker. Jika negara seperti US sangat menghargai hacker mereka, mengapa kita tidak? Cadangan saya, buat satu walk-in interview atau temuduga tertutup untuk pekerjaan Hacker ini. Bayarlah mereka dengan harga yang setimpal dengan kerja dan bakat mereka. Saya yakin, ramai yang ingin terlibat.

Sumber: http://ohcikgu.com

3 ulasan:

  1. nk minta tlg, ada awek ni dye blacklist num fon sy d fon dye, stiap kalau sy col akn kluar pktaan NUMBER BUSY. Mcm mana nk pchkn block itu dn col dia.. Tlg sy.nk minta tlg, ada awek ni dye blacklist num fon sy d fon dye, stiap kalau sy col akn kluar pktaan NUMBER BUSY. Mcm mana nk pchkn block itu dn col dia.. Tlg sy...

    BalasPadam
  2. dekat mana tempat untuk belajar pasal hack ni?saya berminat nak tahu 😂

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai bang,mesti datang sini sebab alep kan?

      Padam