Ahad, November 28, 2010

Jamuan Kesyukuran Abidah

Sabtu, 27 November 2010. Jam 1.30 petang, kami sekeluarga bertolak untuk ke Kampung Pondok Kempas, Selandar untuk menghadiri jamuan kesyukuran Abidah Hj. Hashim. Seperti biasa, Arif tidak mahu mengikuti kami dan lebih selesa tinggal di rumah Pak Yup, atuknya di Peringgit.

Jam 3.00 petang, kami sampai ke destinasi dituju. Abidah dan suaminya Norbi Abd. Wahab, menyambut kami di rumah baru Abidah yang terletak bersebelahan rumah keluarganya. Mereka sedondon berpakaian warna krim. Kami dijemput untuk menikmati jamuan yang disediakan di khemah berhampiran.

Bagi Abidah, ini merupakan perkahwinan beliau kali kedua. Perkahwinan pertamanya berakhir beberapa tahun lalu dan beliau dikurniakan 3 orang anak yang kini di bawah jagaan beliau.

Abidah yang bertugas di Perpustakaan Negeri Melaka (PERPUSTAM) merupakan staf yang pernah bekerja di bawah seliaan aku suatu masa dahulu. Kini beliau bertemu jodoh dengan seorang duda yang mempunyai dua orang anak dan perkahwinan ini merupakan perkahwinan jarak jauh kerana suaminya bertugas di Kuantan, Pahang.

Namun begitu kami mengharapkan semoga jodoh ini akan berkekalan sehingga ke akhir hayat. Sebelum pulang, kami sempat bergambar dengan Abidah manakala suaminya berehat kerana kurang sihat.

Jam 3.40 petang, kami bertolak balik ke Peringgit untuk menjemput Arif di rumah atuknya.

Buat Abidah dan Norbi, Selamat Pengantin Baru...







Tiada ulasan:

Catat Ulasan