Rabu, Ogos 08, 2012

Majlis Iftar Perpustakaan

Tahun ini Majlis Iftar Perpustakaan telah diadakan pada 6 Ogos 2012 bersamaan 17 Ramadhan 1433H. Majlis Iftar anjuran Perpustakaan dengan kerjasama Pusat Islam UTeM ini diadakan di Masjid Saiyidina Abu Bakar, UTeM.

Majlis bermula pada jam 6.45 petang dihadiri oleh staf dan pelajar di mana diadakan bacaan Yassin, tahlil dan doa selamat.

Sebaik selesai, majlis diteruskan dengan penyerahan sumbangan kepada Puan Norhaslieza Mohd Yaakob, isteri kepada Mohd Effendi Rajali, staf perpustakaan yang meninggal dunia pada 20 Februari 2012.

Sejumlah RM370.00 sumbangan ikhlas daripada staf perpustakaan dan lain-lain individu dapat dikumpulkan dan penyerahan sumbangan disempurnakan oleh Puan Hajah Faridah Md. Amin, Ketua Pustakawan. Turut hadir ialah Mohd Nasir Hashim, Pengerusi Kelab Staf Perpustakaan (Listac), Naib Pengerusi, Zaidi Saad dan Bendahari, Arman Mohammad.

Jam 7.25 malam, staf dan pelajar kemudian bersama-sama berbuka puasa dan solat Maghrib.

Majlis Iftar di UTeM ini kini menjadi suatu kemestian dan dijadikan giliran mengikut pusat tanggungjawab. Dengan adanya majlis sebegini, ianya dapat merapatkan hubungan silaturrahim dan ukhwah di kalangan warga UTeM.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan