Jumaat, Ogos 03, 2012

Menjemput Jemaah Umrah Di KLIA

Jumaat, 27 Julai 2012. Mengikut jadual asal, rombongan umrah akan sampai di KLIA pagi ini jam 6.05 pagi. Tetapi semalam, selepas menyemak jadual penerbangan melalui web, penerbangan Malaysia Airlines MH 8005 tertunda selama 2 jam kerana ada masalah pada cop pasport sesetengah jemaah umrah di sana.

Aku yang bermalam di rumah Farok semalam, bergerak ke KLIA jam 8.00 pagi. Sebaik sampai, aku melihat pada skrin jadual perlepasan dan ketibaan di ruang ketibaan. Jam 8.48 pagi, pesawat baru sahaja mendarat.

Kami menunggu dengan sabar. Hampir sejam menunggu, kami dimaklumkan mereka sedang mencari bagasi di ruang pemunggahan bagasi.

Tunggu punya tunggu, jam 10.20 pagi, barulah muncul kelibat jemaah umrah. Kami bersalaman. Mak Munah, Ida dan Ifa kelihatan sihat walaupun agak letih. Katanya mengerjakan umrah dalam bulan puasa agak mencabar. Selain cuaca panas, mengangkut beg-beg yang besar-besar sungguh memenatkan.

Pukul 11.00 pagi, setelah semua beg dimasukkan ke dalam kereta, kami bergerak balik ke Melaka. Sepanjang perjalanan, Alim duduk di kerusi penumpang bersama ibunya. Maklumlah dah lama tak jumpa. Sambil memandu, kami berbual pelbagai cerita suka duka semasa di Tanah Suci.

Jam 12.30 tengah hari, kami sampai di rumah dengan selamat. Beberapa orang ahli keluarga yang menunggu menyambut ketibaan kami khususnya jemaah umrah.

Syukur, Alhamdulillah. Semuanya sempurna. Dengan izin Allah SWT, akhirnya dapat kami bertemu semula dalam satu keluarga.











Tiada ulasan:

Catat Ulasan