Rabu, Ogos 08, 2012

Operasi Keceriaan Menjelang Syawal

Selasa 7 Ogos 2012. Seperti yang telah dipersetujui di dalam perbincangan khas mengenai keceriaan, staf Bahagian Pengindeksan seawal jam 9.00 pagi sudah berkumpul di ruang legar bahagian bagi menyumbang idea dalam merencanakan satu misi iaitu menceriakan Bahagian Pengindeksan sempena Syawal yang bakal menjelma tidak lama lagi.



Seperti tahun-tahun sebelumnya, tahun ini Puan Noraini Mohd Noor dipertanggungjawabkan untuk menyelaras operasi keceriaan memandangkan beliau seorang yang kreatif. Tema kami ialah Merdeka Raya.

Peringkat awal, setiap staf diminta meminjamkan apa jua peralatan atau barang-barang untuk keceriaan di samping bahan-bahan sedia ada yang dibeli pada tahun lepas. Oleh kerana banyak idea yang dicurahkan oleh staf, akhirnya kami semua bersetuju agar sedikit kutipan dibuat bagi menampung kos keceriaan ini. Staf-staf amat bekerjasama dan kerja menghias dijalankan sepanjang hari.

Buat masa ini, hanya ada beberapa bahagian yang sudah menghias ruang kerja masing-masing namun ia bergantung kepada kerjasama di antara staf dalam bahagian tersebut.

Sebenarnya tiada pertandingan maupun hadiah lumayan ditawarkan oleh jabatan. Ianya lebih menunjukkan kepada kerjasama dan kepuasan hati staf dalam bahagian yang inginkan ruang kerja mereka nampak cantik dan kemas.

Apapun ini adalah 'persaingan' yang sihat. Mereka-mereka ini sebenarnya kreatif jika diberikan galakan.

Bagi Bahagian Pengindeksan, sekalung tahniah kepada semua staf yang bersatu hati mengeluarkan 'modal' dan juga terlibat operasi keceriaan khususnya Puan Noraini, Ahmad Abu Bakar, Rohana, Mi Azian, Muaat, Zulfadhli, Thaqif dan Nik Syukran.

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin.
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan