Sabtu, Ogos 11, 2012

Shopping Raya

Sabtu, 11 Ogos 2011. Jam 12.00 tengah hari, selepas menyiapkan kerja-kerja rumah, kami sekeluarga mengambil keputusan untuk ke pusat membeli-belah bagi tujuan persiapan hari raya yang bakal menjelang tidak berapa lama lagi.

Kami ke Mahkota Parade, Melaka. Jarak dari rumah ke pusat membeli belah lebih kurang setengah jam sahaja. Kami pergi tanpa Arif kerana minggu ini Arif tidak boleh balik asrama.



Kami mencari pakaian untuk Miza, Alim dan Ifa. Untuk mereka, tidak kurang dari 3 helai pakaian serta kasut. Kali ini, Alim agak cerewet kerana mahupun kasut sukan. Kami ke Al-Ikhsan dan dapat sepasang kasut yang diminatinya. Proses mencari pakaian yang sesuai mengambil masa hampir 5 jam.



Untuk berbuka puasa, kami memilih untuk berbuka di luar sahaja. Anak-anak ingin berbuka puasa di KFC. Jam 6.15 petang, kami ke ke restoran makanan segera tersebut. Mujur kami sampai awal, meja untuk kami masih ada.

Pukul 8.00 malam, kami meneruskan shopping raya kami. Kali ini giliran aku pula mencari pakaian. Dapatlah tiga helai pakaian yang sesuai atas bantuan Ida, isteriku.



Pukul 9.45 malam, kami pulang ke rumah. Nampaknya tahun ini jadilah raya ye!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan