Ahad, Mei 08, 2011

Karnival Pendidikan Melaka 2011

Sewaktu balik daripada menghantar Ifa ke Kem Motivasi Kecemerlangan UPSR 2011 di INB Resort, kami singgah di MITC Ayer Keroh, Melaka untuk mengunjungi Karnival Pendidikan Melaka 2011.

Karnival Pendidikan Melaka 2011 diadakan selama 4 hari iaitu dari 5 Mei hingga 8 Mei 2011. Tema karnival ialah 'Inovasi Pendidikan Menjana Transformasi'. Pelbagai aktiviti diadakan seperti pertandingan ko akademik, pameran dan jualan buku, peluang-peluang kemasukan ke IPTA, jualan kelengkapan ICT, keperluan sekolah, pembiayaan kewangan dan insuran, kerjaya dan latihan kemahiran serta hari bertemu pelanggan.

Sewaktu kami tiba, ada aktiviti daripada pelajar di pentas iaitu pertandingan kalam jama'e sekolah menengah. Macam choral speaking tapi dalam bahasa Arab. Kemudian kami bergerak dari satu gerai ke gerai yang lain.

Arif mencari kertas soalan tahun-tahun lepas PMR untuk dibuat latihan. Akhirnya kami singgah di satu gerai EZ Mathematic di mana Miza dipelawa membuat latihan di depan gerai. Kemudian jurujual tersebut menunjukkan caranya dan nampaknya Miza macam berminat dengan cara penyelesaian yang ditunjukkan.

Lantas kami mendaftar untuk Miza menghadiri satu bengkel matematik yang akan diadakan pada bulan Julai 2011 di Perpustam. Kami membeli buku latihan untuk disiapkan oleh Miza sebelum menghadiri bengkel tersebut.

Pukul 4.30 petang, kami beredar daripada Karnival Pendidikan Melaka 2011 dan bergerak menuju Hospital Putra untuk melawat Aiman Danial yang dimasukkan ke wad kerana asma.













Tiada ulasan:

Catat Ulasan