Ahad, Mei 29, 2011

Menyambut Hari Lahir

Tahun ini aku menyambut hari lahir tidak seperti biasa. Pada hari di mana umurku meningkat setahun lagi, aku menerima 'hadiah' paling bermakna dalam hidupku yang tidak pernah aku terima sebelum ini. Hadiah berupa tanggungjawab untuk menguruskan Abah di Hospital Besar Melaka (HBM) belum pernah aku terima sepanjang hidupku.

Malam itu, aku menerima sekeping kad buatan sendiri daripada anak-anakku, Arif, Ifa, Miza dan Alim. Dalam keadaan tergesa-gesa untuk ke HBM, aku mengucapkan terima kasih kepada mereka. Hanya di HBM aku dapat membaca bingkisan yang dititipkan oleh mereka seperti berikut:

























Terima kasih kerana telah membesarkan kami bagai menatang minyak yang penuh. Kami takkan lupakan pengorbanan ayah yang sangat banyak. Selamat Menyambut Hari Kelahiran Ayah yang ke-47.

Terima kasih jua aku ucapkan kepada semua anak-anakku semoga berjaya di dalam kehidupan mereka kelak.

Kadang-kadang sesekali melalui hari-hari secara berbeza pun bagus juga...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan