Ahad, Mei 08, 2011

Suasana Villa No. 7 di Felda Hot Springs

Sebaik sampai ke villa, kami membahagi-bahagikan bilik untuk setiap ahli keluarga. Villa 7 menempatkan keluarga aku, Farok dan Sharif manakala Villa 9 pula untuk keluarga Zaki, Akup dan Usop. Penginapan satu malam bagi villa 3 bilik ialah RM700 pada hari biasa dan mencecah RM1100 pada cuti hujung minggu, cuti umum dan cuti persekolahan.




Menariknya menginap di Villa 7 ialah ia mempunyai 3 bilik tidur, dapur dengan perkakasan memasak dan ruang tamu untuk berehat dan menonton TV. Di tengah-tengah villa ini dibina sebuah jacuzzi, sebuah kolam kecil air panas dengan ditutupi sebuah pergola.





Sebaik mengangkat perkakasan masuk ke bilik, anak-anak tidak sabar-sabar lagi untuk mandi di kolam tersebut. Pada masa ini dapur sudahpun mula beroperasi. Masing-masing membawa keluar bekalan makanan dan menempatkannya di atas meja. Ketupat dan rendang yang dimasak Hajah Munah mula dijamah anak-anak dan cucunya. Semuanya kelaparan.



Sepanjang masa Ida menjadi chef, memasak makanan yang dibawa. Kata orang memang muai. Sepanjang masa dapur beroperasi, anak-anak tidak kelaparan. Masuk kolam, keluar kolam bila lapar.





Seronok bila sesekali dapat makan bersama sambil berbual-bual.

Terasa damainya hidup....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan