Ahad, Mei 22, 2011

Menonton Filem Nur Kasih The Movie

Sabtu, 21 Mei 2011. Hari ini kami sekeluarga berkesempatan menonton filem Nur Kasih The Movie di MBO Melaka Mall. Sewaktu membeli tiket wayang, kami memilih waktu tayangan 8.45 malam. Sewaktu kami sampai, ada notis ditampal di kaunter tiket menyatakan waktu tayangan ditunda lewat sejam iaitu pada pukul 9.45 malam.







Kami mengambil kesempatan untuk menjamu selera di Food Court di bahagian bawah bangunan Melaka Mall. Jam 9.40 malam, kami sudahpun berada di pintu masuk Bilik No. 4 untuk menunggu pintu dibuka. Beberapa minit kemudian, kami sudahpun berada di dalam panggung tersebut untuk menikmati tayangan Nur Kasih The Movie. Kami pulang jam 11.30 malam. Sinopsis cerita Nur Kasih The Movie lebih kurang begini:

Filem Nur Kasih The Movie terbitan bersama Grand Brilliance, Film Scape Sdn Bhd dan Juita Viden Sdn Bhd ini masih mengekalkan tiga teraju utama untuk 3 watak penting yang berjaya meninggalkan kesan di hati penonton siri Nur Kasih. Penangan pembawaan watak-watak Adam, Nur Amina dan Aidil oleh Remy Ishak, Tiz Zaqyah dan Fizz Fairuz benar-benar memberi impak sehingga tercetusnya fenomena Nur Kasih di kalangan peminat siri drama di Malaysia. Pada mereka, kesungguhan dan kecekalan tiga watak ini menghadapi cabaran kehidupan menjadi sumber inspirasi dan tauladan.

Nur Kasih The Movie Official Trailer:

Nur Kasih The Movie ini yang turut menjadikan Jordan sebagai lokasi utama penggambaran mengisahkan kehidupan 6 tahun kemudian 3 jiwa yang sentiasa diuji ini. Aidil yang sememangnya seorang lelaki yang tabah kini meneruskan hidupnya bersama dua anak kecilnya tanpa isteri tercinta di sisi. Adam yang mula menjumpai jalan lurusnya, berusaha untuk mengekalkan laluannya tanpa menyimpang lagi dan Nur Amina, seorang gadis suci ini semakin kental melalui cabaran hidup sebagai seorang isteri.

Nur Kasih The Movie Theme Song:
Nur Kasih – Yassin ft. Tiz Zaqyah (OST Nur Kasih The Movie)

Ketiga-tiga jiwa ini masih memerlukan antara satu sama lain. Di saat getir seakan mahu memisahkan Adam dan Nur, Aidil setia di antara keduanya walaupun dirinya juga dihimpit kerinduan teramat. Masih adakah sinar bahagia untuk mereka bertiga akhirnya? Inilah perjalanan hidup mereka dalam usaha mereka mendapatkan pencarian sebenar erti kehidupan yang abadi selamanya.

Bertemu Cinta – Mila Jirin (OST Nur Kasih The Movie)
Composer: Hafiz Hamidun


Filem yang juga membawakan tema cinta sejati ini telah mula ditayangkan untuk tontonan umum pada 19 Mei 2011. Rasai satu kesyahduan indah bak bait-bait lirik lagu temanya, Nur Kasih, yang turut dinyanyikan kembali oleh Tiz Zaqiah, ‘Aku kembali kerana masih, mencari yang hakiki, sinar pasti, janji suci yang abadi…’

Tanpamu – Sabhi Saddi duet with Helena (Indonesian Idol) (OST Nur Kasih The Movie)
Composer: Andrew Darmoko


Filem ini membawa kita untuk berfikir sejenak apakah sebenarnya yang sudah kita lakukan sepanjang kehidupan ini, adakah kita menikmatinya atau sekadar membiarkan ia berlalu begitu saja. Yang jelas, setiap apa yang terjadi mempunyai hikmahnya. Hanya mata hati yang ikhlas akan dapat merasakan nikmat ujian yang diturunkan Allah SWT.

Producer : Rosihan Zain (Executive Producer)
Director : Kabir Bhatia
Producer (Company) : Primeworks Studios Sdn Bhd (Formelly known as Grand Brilliance Sdn. Bhd.)
Language : Malay
Genre : Drama
Classification : U – General viewing for all ages
Release Date : 19 May 2011
Duration : 90 min
Audio : Stereo
Format : 35mm

Script : Kabir Bhatia (Screenplay), Mira Mustaffa (Scriptwriter)
Cast : Remy Ishak, Fizz Fairuz, Tiz Zaqyah, Ayu Raudhah, Liza Othman, Munif Isa, Sara Ali, Adik Mia Sara Nasuha, Adik Ilyas Suhaimi









Tiada ulasan:

Catat Ulasan