Ahad, Mei 29, 2011

Perpindahan Peralatan Ke Kampus Industri

25 Mei 2011. Aku menerima e-mel daripada TKP memaklumkan aku ditugaskan untuk memantau perpindahan peralatan dari Perpustakaan Kampus Induk di Durian Tunggal ke Kampus Industri, Ayer Keroh. Aku terima tugasan tersebut dan bersedia untuk melaksanakannya.

Pukul 11.00 pagi, kerja-kerja perpindahan oleh movers sebuah syarikat yang dilantik oleh pihak Bendahari bermula. Peralatan dan kotak-kotak mengandungi buku-buku diangkut masuk oleh lima hingga tujuh orang movers ke dalam lori kontena. Kerja-kerja mereka dipantau oleh staf dari Pejabat Bendahari dan Pejabat Perpustakaan.

Pukul 1.15 petang, lori kontena berkenaan sampai di Kampus Industri dan kerja memunggah dan mengangkut peralatan bermula pada 1.25 petang.

Kerja memindahkan peralatan dari dua kampus ini berlaku sebanyak dua kali. Kerja-kerja perpindahan ini berakhir pada jam 6.30 petang setelah semakan dan pengesahan dibuat oleh ketiga pihak iaitu syarikat pengangkutan, Pejabat Bendahari dan Pejabat Perpustakaan.

Barangan/perabot yang dipindahkan adalah seperti berikut:

1. Jurnal – 55 kotak
2. Bahan rujukan A-Z – 22 kotak
3. Buku A-S – 23 kotak
4. Buku T-Z – 64 kotak
5. Loker kecil – 14 unit
6. Loker berduit – 4 unit
7. Rak simpanan barang – 5 unit
8. Karel – 12 unit
9. Karel OPAC – 2 unit
10. Kerusi plastik – 12 unit
11. Troli – 5 unit.


Kesemua peralatan dan kotak-kotak diletakkan di kawasan yang telah ditetapkan di dalam pelan. Hanya buku-buku tidak disusun di atas rak disebabkan kerja-kerja pemunggahan berakhir lewat petang.

Pembantu Perpustakaan terlibat ialah;

Kampus Induk : Muhammad Hafeez Zainuddin & Noor Rahman Jamiah Jalil

Kampus Industri : Norhairol Khalid & Suhaizri Kamaruddin

Dengan perpindahan ini, operasi Perpustakaan Kampus Industri akan lebih sempurna demi keselesaan para pelajar UTeM menimba ilmu.














Tiada ulasan:

Catat Ulasan