Isnin, Ogos 01, 2011

Selamat Hari Lahir Alyssa

Hari Sabtu, 30 Julai 2011, Miza mendapat undangan daripada rakan sekelasnya, Alyssa. Keluarga Alyssa bercadang untuk menyambut hari lahir anaknya di Fun4Kids, Mahkota Parade, Melaka.



Majlis bermula pada jam 11.00 pagi. Aku sempat menghantar Ida, Ifa dan Alim menemani Miza ke majlis sambutan hari lahir kawannya itu sebelum berpatah balik menjemput Arif yang selesai menghadiri kelas Bahasa Arabnya pada jam 11.30 pagi.



Jemputan Alyssa tidaklah ramai. Cuma rakan-rakan karibnya sahaja. Miza membawa bersama hadiah yang dibeli dan dibungkus dengan cantik sebelum menyerahkan kepada Alyssa. Sebelum meraikannya, Miza dan rakan-rakan mengenakan swimming suit dan bermain-main air di Fun4kids. Alim pun tumpang sama.



Pukul 1.30 petang, barulah majlis sambutan hari lahir diadakan. Joanne, ibu Alyssa menjemput semua hadirin untuk menjamu selera di Seleria Food Court. Miza dan rakan-rakannya menukar pakaian. Kebanyakan makanan yang dipesan adalah daripada kedai-kedai makan di Seleria. Makanan dihidang ialah bihun, mee goreng, ayam goreng, jelly, fishball, oren dan tembikai.

Sambil makan sambil berbual dengan ibu bapa yang lain. Rakan-rakan Miza, Shaqqira, datang dengan ibu bapanya, Danila dengan abang dan kakaknya dan Aniq pula dengan ibunya. Hadir di dalam majlis itu ialah Puan Low Geak Hong, guru kelas yang juga guru Bahasa Cina Kelas 2H.

Selepas menjamu selera, diadakan pula acara memotong kek. Semua hadirin menyanyikan lagi 'Selamat Hari Lahir' dalam 3 versi iaitu Bahasa Cina, Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu.



Kemudian, kek buah-buahan dipotong oleh Alyssa dan diagih-agihkan kepada semua tetamu. Di akhir majlis, tetamu yang juga rakan-rakan sekelas diberikan cenderahati oleh Alyssa.

Majlis selesai pada jam 3.30 petang. Miza dan Alim menukar swimming suit dan menyambung semula bermain air di Fun4Kids.

Kami beredar dari pusat membeli-belah tersebut jam 6.00 petang setelah melayan anak-anak bermain games di sebuah pusat hiburan bersebelahan Pusat Bowling Ampang di Mahkota Parade.




















Tiada ulasan:

Catat Ulasan