Rabu, April 20, 2011

Bercuti di Corus Paradise, Port Dickson

Hari Jumaat, 15 April 2011 merupakan hari cuti umum bagi Negeri Melaka sempena Hari Perisytiharan Melaka Bandaraya Bersejarah. Pagi tu kami menjalankan 'operasi' mengemas rumah dan membasuh pakaian agar bila pulang dari bercuti nanti tidaklah kepenatan.

Pukul 3.00 petang kami sudahpun berada di Corus Paradise, Port Dickson. Ida membawa bersama confirmation slip yang dicetak dari pencetak di rumah. Tempahan dua bulan lebih awal di dalam sistem tempahan membolehkan kami menginap di apartment 2 bilik di bawah pengurusan Berjaya Vacations.

Sebaik sampai, kami menjamu selera. Masakan sambal sotong yang dimasak oleh Ida dijamah oleh kami sekeluarga. Kemudian kami berehat manakala anak-anak bermain catur. Selepas menunaikan solat Asar, aku membawa anak-anak ke kolam renang. Anak-anak sudah tidak sabar untuk mandi-manda di kolam.

Selepas Maghrib, aku dan Ida ke Bandar Port Dickson untuk membeli barang-barang keperluan untuk memasak. Pukul 10.00 malam, Farok dan Roziah aka Adik bersama anak-anak dan ibu mertuanya, Nek Ikin sampai. Kami sempat berbual-bual dan menjelang tengah malam, aku sudahpun lena diulit mimpi.

Sepanjang masa terluang, kami ke kolam renang. Hari Sabtu boleh dikatakan sepanjang hari kami di sana. Anak-anak tidak puas mandi kolam. Kolam renang akan tutup menjelang jam 7.00 malam. Malam minggu kami sambut ulangtahun kelahiran Raif Farhan ke-3 dan Farha yang berumur setahun. Sebiji kek dengan gambar Ultraman di atasnya memang menjadi kegilaan Raif Farhan.

Lilin dipasang dan lagu hari lahir dinyanyikan. Kemudian masing-masing bertepuk tangan. Kek dipotong dan dibahagi-bahagikan.

Keesokan harinya, 17 April 2011 aku ke Bandar Port Dickson awal pagi untuk membeli sarapan. Aku menikmati roti canai sebelum membawa pulang bekalan yang sama untuk penghuni apartmen. Selepas menjamu selera, kami sekali lagi mandi di kolam renang. Pukul 11.00 pagi, kami bersiap-siap untuk check-out dari apartmen.

Pukul 1.00 tengah hari kami bergerak. Farok balik ke Putra Height, USJ kerana anaknya Farhana perlu menghadiri tuisyen jam 4.00 petang. Aku sekeluarga pula perlu menghantar Arif ke asrama sebelum jam 6.00 petang.

Cuti kali ini memang menyeronokkan. Memang tujuan kami untuk berehat. So, tidak perlu merancang untuk melawat tempat-tempat menarik di sana. Yang penting, happy!!!













































Tiada ulasan:

Catat Ulasan