Isnin, April 04, 2011

Ifa Hadiri Klinik UPSR 2011 Fasa 1

Tahun ini Ifa akan menduduki peperiksaan UPSR. Cabaran yang perlu dihadapi bukannya kecil kerana beliau wajib mengambil 7 subjek berbanding pelajar di sekolah kebangsaan.

Pada 26 dan 27 Februari 2011, bertempat di Kolej Antarabangsa Yayasan Melaka, Ifa menghadiri Klinik UPSR 2011 Fasa 1 anjuran Berita Harian/Didik. Lebih 150 orang menghadiri klinik ini yang sebahagian besarnya merupakan pelajar-pelajar yang akan menduduki peperiksaan UPSR pada 13 hingga 15 September 2011.

Pada hari pertama, sesi klinik bermula pada jam 9.00 pagi sebaik selesai taklimat daripada penganjur. Sesi pertama ialah ceramah untuk subjek Bahasa Melayu manakala pada sebelah petang pula Matematik. Banyak tips-tips berguna diberikan penceramah buat bekalan menjawab peperiksaan nanti.

Pada hari kedua, subjek yang dibawa oleh penceramah ialah Bahasa Inggeris dan Sains. Pada penceramah juga pandai menarik perhatian peserta dengan teknik bertanya dan juga bergurau. Ini membuatkan peserta tidak merasa bosan untuk mengetahui teknik-teknik yang disampaikan.

Jam 5.30 petang, selesai Klinik UPSR 2011 Fasa 1 bagi peringkat Negeri Melaka. Ini merupakan kali kedua Ifa menghadiri klinik begini. Kali pertama ialah pada 5 dan 6 Jun 2010 yang diadakan di UTeM.

Aku berdoa semoga Ifa terus berjaya dalam peperiksaan yang akan ditempohnya kelak...











Tiada ulasan:

Catat Ulasan