Khamis, Disember 29, 2011

Bercuti Di Bukit Gambang Resort City

Isnin, 26 Disember 2011. Hari ini aku dan Ida masih lagi bercuti dan pagi ini anak-anak bangun lewat. Selepas bersarapan pagi, kami mula membungkus segala barangan dan peralatan untuk dimuatkan ke dalam kereta. Destinasi percutian kami kali ini ialah Bukit Gambang Resort City (BGRC) di Pahang Darul Makmur.

Pukul 12.00 tengah hari, keluarga kami dan Farok memulakan perjalanan dari Putra Heights, USJ ke Gambang melalui Lebuhraya Kesas dan Lebuhraya Pantai Timur. Cuaca hari ini sungguh cerah dan berawan membuatkan pemanduan lebih selesa. Perjalanan kami lancar dan sepanjang perjalanan anak-anak kerap bertanya bila kami akan sampai ke BGRC. Kami singgah di Hentian Rehat Maran untuk Solat Zuhur.

Perjalanan diteruskan akhirnya kami keluar melalui Plaza Tol Gambang. Lebih kurang 15 minit perjalanan melalui jalan lama menghala ke KL dari persimpangan Gambang, kami sampai di BGRC yang terletak di sebelah kanan jalan di atas bukit. Kami sampai ke destinasi ini pukul 4.00 petang.

Setelah check-in di lobi, kami terus ke apartment dua bilik (family suite) tempat penginapan kami di Caribbean Bay Resort. Anak-anak sudah tidak sabar untuk mandi-manda di kolam renang. Pukul 5.45 petang, kami ke kolam renang yang terletak berhampiran lobi BGRC. Pukul 7.00 malam kolam ditutup kepada pengunjung dan kami balik semula ke bilik walaupun anak-anak masih belum puas berenang.