Rabu, Disember 28, 2011

Shopping Di Uptown Shah Alam

Malam 25 Disember 2011, aku, Farok, Arif dan Ifa mengunjungi Kompleks Muhibbah yang terletak di Persiaran Sultan, Seksyen 24. Ia juga dikenali sebagai Uptown Shah Alam.

Kami bertolak dari Putra Heights, USJ pukul 11.50 tengah malam dan sampai kira-kira 15 minit perjalanan. Di sini terdapat lebih 400 gerai yang menjual pelbagai barangan seperti pakaian, produk kesihatan, aksesori, bundle, kasut, barangan perhiasan wanita, cenderamata dan kedai-kedai makan. Aktiviti perniagaan di sini beroperasi dari jam 7.00 malam hingga 3.00 pagi.



Pengunjung pada malam itu sungguh ramai sehinggakan mencari tempat letak kereta sukar. Akhirnya kami meletakkan kereta di tepi jalan utama sahaja.

Kami bergerak dari satu kedai ke satu kedai yang lain. Bangga juga aku bila melihatkan ramai bumiputera yang menjalankan perniagaan masing-masing dan kompleks ini nampak terurus.



Arif dan Ifa masing-masing berminat untuk memiliki sehelai baju sukan. Akhirnya kami mengunjungi sebuah gerai yang menjual pelbagai pakaian sukan. Selepas memilih pakaian dan tawar menawar dengan tauke kedai, akhirnya Arif berjaya memiliki sehelai baju pasukan Queen Park Rangers (QPR)manakala Ifa memilih baju pasukan Malaysia. Masing-masing memilih nombor 7 sebagai nombor kegemaran mereka.



Selain daripada baju, Arif juga membeli sehelai snow cap dan juga beg sekolah. Aku cuma membeli sehelai seluar sukan tiga suku panjang buat bersantai di Bukit Gambang Resort City.




Selepas puas berjalan, akhirnya kami singgah di sebuah gerai makan untuk menjamu selera. Kami pulang ke rumah pada jam 3.00 pagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan