Khamis, Disember 29, 2011

Bertolak Balik Ke KL

Rabu, 28 Disember 2011. Hari ini merupakan hari terakhir kami di BGRC. Pagi ini aku menerima perkhabaran daripada Zainab bahawa anak lelaki ketiga Azilah, Arysad koma di HUKM kerana perdarahan di kepala akibat jatuh daripada kereta ketika berada di rumah neneknya di Keramat, Selangor.

Arsyad yang berumur sekitar 18 bulan dikatakan memegang kerusi bahagian hadapan sebelah kiri pemandu manakala sebelah tangan lagi memegang cermin pintu kiri bahagian belakang. Dia dikatakan terjatuh dan terhempas ke lantai simen ketika melambai sepupu-sepupunya yang lain semasa abangnya, Ali membuka pintu kereta. Kejadian berlaku petang semalam sewaktu Nizam baru memulakan perjalanan untuk menjemput Azilah dari tempat kerja. Aku berhasrat untuk melawat keluarga ini di HUKM tetapi masa melawat agak terhad, mengikut masa yang ditetapkan oleh pengurusan HUKM.



Pagi ini setelah berkemas-kemas, kami memasukkan barangan dan peralatan ke dalam kereta. Pukul 12.30 tengah hari, kami check out di lobi dan 20 minit kemudian kami memulakan perjalanan pulang ke KL melalui jalan lama ke Lebuhraya Pantai Timur.

Dalam perjalanan, kami singgah di Lanchang untuk makan tengah hari. Di pondok yang disediakan oleh pengurusan lebuhraya, PTD Prime, kami buka bekalan makanan yang dimasak di apartment. Nasi dengan sambal udang, ayam goreng dan sayur masak air memang menyelerakan.

Perjalanan diteruskan dan kami sekali lagi singgah di Kampung Sungai Dua dalam hujan renyai untuk menikmati durian. Di sini ada dua jenis durian dijual kepada pengunjung iaitu Musang King dan D24. Thanks to Mak Munah kerana belanja makan durian. Durian jenama Musang King lebih mahal dan lebih enak daripada D24 tetapi keduanya ternyata superb!. Makan durian di manapun boleh asalkan ada pondok dan meja. Bak kata Farok, kalau sayang emak, balik kampung makan durian, kalau tak sayang, makan tepi jalan aje...

Pukul 5.30 petang, sewaktu melalui Hulu Kelang, kami singgah di sebuah stesen minyak untuk menukar penumpang. Arif, Ifa dan Alim mengikut kami ke rumah Aziah di Taman Permata, Hulu Kelang.

Aku sebenarnya bercadang untuk mendapatkan maklumat yang jelas daripada Aziah tentang kemalangan yang menimpa Arysad kerana banyak versi cerita yang aku dengar.

Pukul 6.15 petang, kami sudahpun berada di rumah Aziah. Memadangkan sudah lama kami sekeluarga tidak ke sini, banyak perkara yang kami bualkan. Ikram, Odah, Mira dan Manan ada di rumah. Macam-macam makanan dihidangkan dan akhirnya pukul 10.00 malam, kami meminta pulang ke Putra Heights.



































Tiada ulasan:

Catat Ulasan