Isnin, September 05, 2011

Hari Raya Ketiga - Meneruskan Perjalanan Ke Rumah Zaki

Perjalanan selama lebih kurang 40 minit akhirnya menemui noktah bilamana kami sampai di Jalan Daud, Muar untuk singgah di rumah Zaki. Zaki ialah anak Mak Munah ketiga dan bertugas sebagai Pengurus Bank CIMB, Jalan Hang Tuah, Melaka.



Sesampai kami di sana, pintu pagar masih lagi berkunci. Kami terpaksa menelefon beliau untuk membukanya kerana pintu pagar adalah dari jenis automatik.

Kami bersalaman. Anak-anak sudah berlari masuk ke bilik kerana di dalam bilik ada banyak permainan kepunyaan anak-anak Zaki atau sepupu mereka. Kami cuma di ruang tamu menonton TV dan bersembang.

Memandangkan Rin, isteri Zaki tidak berapa sihat kerana slip disc, kami menguruskan sendiri makanan di atas meja di ruang dapur. Menu yang dihidangkan ialah ikan siakap, tom yam dan lain-lain.







Jam 11.00 malam, aku segera pulang ke Alai kerana Arif nak bermain futsal dengan sepupu-sepupunya yang lain pada jam 12.00 tengah malam di Bukit Baru.

Walaupun dua buah rumah yang sempat dilawati pada hari ini, rasanya itupun sudah berbaloi daripada tidak bergerak langsung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan